Zestaw do pomiaru geometrii ramy RapidLaser
RL-01
Opis
Dobierz RapidLaser do swojego motocykla.
Z pomocą konfiguratora z łatwością dobierzesz akcesoria Healtech do modelu swojego motocykla. Wybierz markę, model oraz rok produkcji, a otrzymasz pełną listę innowacyjnych akcesoriów kompatybilnych z Twoją maszyną.
Zestaw do pomiaru geometrii ramy RapidLaser
Profesjonalne narzędzie do sprawdzania geometrii ramy i układy jezdnego motocykli. Przeznaczony dla warsztatów, teamów wyścigowych oraz sprzedawców motocykli. Określa niedopasowania i ujawnia ukryte uszkodzenia ramy w szybki i precyzyjny sposób.
Niezależnie od tego, czy chodzi o motocykl drogowy, czy też torowy, perfekcyjnie równe podwozie i nienaruszona geometria to konieczność. RapidLaser to profesjonalne narzędzie kontrolne, które wykryje niewłaściwe ustawienie motocykla i ukryte uszkodzenie ramy / odchylenia podwozia.
Jedną z największych zalet RapidLaser jest to, że można zdiagnozować motocykl bez usuwania owiewek i pozostałych części nadwozia, co pozwala zaoszczędzić czas i pieniądze.
Zestaw RapidLaser umożliwia przeprowadzenie:
Kontroli osiowości koła tylnego - nieprawidłowe ustawienie w osi tylnego koła powoduje nadmierne zużycie zębów zębatek, łańcucha napędowego, łożysk kół, mechanizmu zabieraka, osi i opon;
Sprawdzenia skrzywienia/skręcenia wahacza - podobnie jak niedopasowanie tylnego koła, wygięty lub skręcony wahacz powoduje złe prowadzenie motocykla, nierównomierne zużywanie się opony i układu napędowego. Ze względów bezpieczeństwa motocykle z wygiętym lub skręconym wahaczem nie powinny być dopuszczone do użytku dopóki problem nie zostanie naprawiony. Jeśli motocykl nie uległ wypadkowi należy sprawdzić łożyska wahacza;
Sprawdzenia skrzywienia/skręcenia główki ramy – w przypadku zderzenia ramy motocyklowe są podatne na skrzywienie i skręcenie, a jeszcze bardziej w przypadku kolizji czołowej. Nie tylko najmniejsze odchylenie w porównaniu do stanu fabrycznego powoduje, że motocykl jest bezużyteczny ale jest bardzo niebezpieczny dla jazdy po ulicy i na torze. Uszkodzenie główki ramy jest uważane za jedno z najpoważniejszych uszkodzeń motocykla;
Sprawdzenia skrzywienia/skręcenia podnóżków - nawet uślizg motocykla przy niewielkiej prędkości może łatwo wygiąć podnóżki oraz mocowanie podnóżków (sety) , jest to kolejny ważny obszar kontroli motocykla, który ma poważny wpływ na jego obsługę;
Pomiaru rozstawu osi - zmieniony rozstaw osi może być również charakterystycznym znakiem zderzenia czołowego, ponieważ krótszy rozstaw osi występuje tylko wtedy, gdy kąt skrętu staje się bardziej ostry (w przypadku motocykla o geometrii podstawowej). Aby przeprowadzić pomyślny pomiar rozstawu osi motocykl powinien posiadać nowy zestaw napędowy oraz nowe opony;